Joan Mellen „Seven Samurai“

1 1 1 1 1

Filmas „Septyni samurajai“ (1954) – istorinė nuotykių drama, kurioje atspindėta visuomenė, atsidūrusi ant neatšaukiamų permainų slenksčio. Kartu su filmu „Rasiomonas“, „Septyni samurajai“ laikomi vienu iš dviejų pačių geriausių Akiros Kurosawas filmų ir vienu geriausių visų laikų filmų.

Filmo siužetas apgaulingai paprastas. Jame pasakojama apie Japonijos viduramžių kaimą, kuris pasamdo septynetą keliaujančių samurajų tam, kad jie apgintų pasėlius ir žmones nuo puldinėjančių plėšikų. Iki tol nebuvo nė vieno japoniško filmo, kuris perteiktų tokius socialinius pokyčius, dėl kurių panaši idėja taptų įmanoma.

Filme veikia šeši samurajai ir vienas, norintis juo tapti. Kartu jie atspindi kilmingos klasės, esančios ant išnykimo ribos, idealus ir vertybes. Iš pradžių norėta apsiriboti šešiais samurajais, tačiau vėliau prie jų buvo prijungtas antagonistas - apsimetėlis samurajus Kikučijo, kurį suvaidino Toshiro Mifune. Nemokantis kovoti, elgtis su ginklais, neramaus charakterio, jis yra kontrastas savimi pasitikinčiam, ramiam, viską gerai apgalvojančiam samurajų vadui Kambėjui, kuris matė Kikučijo nevykėliškumą ir iš pradžių neėmė jo į būrį. Filmo pradžioje Kikučijo personažas įneša komiškumo ir linksmumo, vėliau vyksta negailestingos samurajų kovos su plėšikais.

„Septyni samurajai“ - puikus veiksmo filmas, tikras kovinės technikos judesio stebuklas. Finalinė mūšio scena, merkiant lietui, vertinama kaip viena geriausių mūšių scenų pasaulinėje kinematografijoje. Norėdamas suteikti scenoms įtaigumo ir autentiškumo Kurosava filmavimus atliko ne studijoje, o specialiai tam pastatytame kaimelyje.

„Septyni samurajai“ susilaukė komercinės sėkmės, labai palankaus kritikų įvertinimo ir laikomi vienu geriausių ir reikšmingiausių kino kūrinių. Filmas tapo vienu nedaugelio azijietiškų filmų, kurie plačiai žinomi populiariojoje Vakarų kultūroje. Daugelis vėlesnių kovos ir nuotykių filmų patyrė „Septynių samurajų“ įtaką. JAV buvo sukurtas populiarus vesternas „Šaunioji septyniukė“ (1960), kuris buvo tiesiogiai paremtas „Septynių samurajų“ siužetu, tik jame veiksmas vyksta Laukiniuose vakaruose, o samurajai pakeisti kaubojais.

Knygos autorė Joan Mellen analizuoja „Septynis samurajus“, pabrėždama jų vietą Japonijos kine ir Kurosawa kūryboje. Ji tyrinėja filmo ištakas viduramžių istorijoje ir, svarbiausia, nuostabią vaizdinę kalbą, kuria režisierius perteikė savo elegišką epą.

Užsakyti leidinį

Daugiau leidinių


Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti. Daugiau apie slapukus.