1
      1
      1
      1
      1
  
  
 

Pirmajame tome „Brolystė ir vienybė“ publikuojamoje Gailos Kirdienės monografijoje atskleidžiamas lietuvių ir latvių tradicinio, neformalaus muzikinio bendravimo vaizdas autoritarinio komunistinio, stalininio režimo sąlygomis 1941–1952 ir vėlesniais metais: nuo bendrystės jausmo, idealizuotų nuostatų ir bendro muzikavimo (dainavimo, grojimo), šokių savuose jaunimo vakarėliuose iki kartu švęstų tradicinių religinių švenčių ir mišrių, baltiškų santuokų tremtyje bei konsolidacijos lageriuose, priešinantis režimui ir siekiant asmeninės bei visų trijų Baltijos valstybių laisvės.
Kaip rašo monografijos autorė G. Kirdienė, 2018 m., gavus projektinį Lietuvos kultūros tarybos finansavimą, pavyko sutelkti nemažą komandą ir pradėti išsamesnius tyrinėjimus bei šio leidinio kūrimą ir rengimą. Buvo surengta ekspedicija Latvijoje; Rygos Raštijos ir muzikos muziejus sutiko tapti projekto partneriu ir leido publikuoti latvių kompozitoriaus ir pedagogo Janio Lycyčio (Jānis Līcītis) Vorkutos rinkinio faksimiles bei susijusią medžiagą. Buvo susipažinta ir su Latvijos okupacijos muziejuje sukaupta archyvine medžiaga: nuotraukomis, aprašais, vaizdo įrašais ir kt.
Per trejus metus leidinys vis augo, kol tapo dvitomis: jį sudaro mokslo monografija ir Rečlage, Vorkutoje, užrašytų lietuvių liaudies dainų rinktinės faksimilinis leidimas su dviem mokslo straipsniais ir rinktinės dainų įrašų kompaktine plokštele. Tai vienas iš darbų, kuriuose atskleidžiama sovietmečiu represuotų Baltijos valstybių gyventojų dvasinė stiprybė ir vaidmuo priešinantis stalininiam režimui. Sibiro platybėse mezgėsi dainomis ir priesaikomis prie simbolinio laisvės aukuro tvirtinami baltų ir visų baltiečių politinių kalinių, kaip ir tremtinių, ryšiai, atvedę į lagerių sukilimus ir padėję pagrindus Baltijos šalių Dainuojančiai revoliucijai.

Užsakyti leidinį


>

Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti. Daugiau apie slapukus.