1
1
1
1
1
Sherry Lowell-Lewis gilinasi į vieno įtakingiausių ir žymiausių 20-ojo amžiaus kino kūrėjų - Billy Wilderio (1906-2002) indėlį į kino meną. Billy Wilder buvo austrų ir amerikiečių kino režisierius, prodiuseris ir scenaristas (parašė 8 scenarijus, tarp jų Ernsto Lubitscho filmui „Ninočka“ su Greta Garbo, 1939), kurio karjera Holivude tęsėsi daugiau nei penkis dešimtmečius. Jis laikomas vienu ryškiausių ir universaliausių Holivudo aukso amžiaus kinematografininkų. Pelnė Venecijos (1972) ir Berlyno (1993) kino festivalių prizus už visą kūrybą. Jam taip pat įteiktas Garbės Oskaras (1988) ir Kennedy centro apdovanojimas (1990).
Knygoje chronologiškai pristatomi 25 režisieriaus filmai, tarp jų tokios legendinės juostos kaip juodojo kino klasika laikomas „Dvigubas draudimas“ („Double Indemnity“ 1944, pagal R. Chandlerį), „Prarastas savaitgalis“ („The Lost Weekend“ 1945, 2 Oskarai, Kanų kino festivalio prizas), drama „Saulėlydžio bulvaras“ („Sunset Boulevard“ 1950, Oskaras už scenarijų) su Gloria Swanson, „Sabrina“ su Audrey Hepburn, ironiškos komedijos „Kai kurie mėgsta karščiau“ („Some Like it Hot“ 1959, Lietuvoje rodytas pavadinimu „Džiaze tik merginos“) su Marilyn Monroe, „Butas“ („The Apartment“ 1961, 3 Oskarai) ir kiti darbai. Wilderio filmams būdinga meistriškai supinta intriga, išradingi dialogai, geras aktorių ansamblis.
Autorė pateikia išsamią informaciją apie kiekvieno filmo kūrimą, apibrėžia pagrindines temas ir kelia esminius klausimus, kviečiančius gilintis į Wilderio estetiką, meninį skonį bei gebėjimą sėkmingai kurti įvairių žanrų filmus. Tarp jų ir noir žanro, kurį jis laikė vertu dėmesio bei gilesnės analizės.